wtorek, 20 listopada 2012

Recenzja olejku arganowego


Od około 2 miesięcy używam olejku arganowego, głównie na twarz, ale nie tylko.
 Mam go już na wykończeniu i niedługo zacznę testować olejek z pestek śliwki., który pięknie pachnie.


Ja swój olejek arganowy kupiłam w sklepie setare  za 30ml zapłaciłam 15zł
Trochę wkurza mnie naklejka, która się odkleiła po paru użyciach.


Na początek trochę informacji  
Olejek arganowy pozyskiwany jest z nasion drzewa arganowego, które jest jednym z najstarszych na świecie drzew. Olej arganowy to kosmetyk i środek leczniczy. Jest jednym z najdroższych kosmetyków na świecie ze względu na ograniczoną dostępność, bardzo pracochłonny proces pozyskiwania oraz niezwykłe właściwości pielęgnacyjne i zdrowotne

 

 Składniki olejku arganowego:

  • tłuszcze OMEGA
  • tokopherole
  • triterpenalkohole
  • phytosterole
  • monoazylglyzerole
  • tłuczcze nasycone jak i nie nasycon

Właściwości oleju arganowego w kosmetyce
  • opóźnia procesy starzenia,
  • łagodzi objawy alergii,
  • działa przeciwzapalnie,
  • poprawia elastyczność skóry,
  • wygładza zmarszczki,
  • korzystnie działa w leczeniu egzemy, ospy wietrznej, łuszczycy,
  • głęboko nawilża skórę,
  • wspomaga pozbycie się cellulitu,
  • odżywia włosy zniszczone zabiegami fryzjerskimi,
  • chroni skórę przed niekorzystnym działaniem promieni słonecznych,
  • łagodzi objawy trądzika młodzieńczego,
  • chroni naskórek przed przesuszeniem i pęknięciami,
  • przyśpiesza gojenie uszkodzeń skóry


No więc po przeczytaniu o  tych wszystkich cudownych właściwościach olejku, zdecydowałam się i ja go wypróbować.



Jak go stosowałam:
Na umytą twarz, szyję i dekolt około 3 kropli starczało mi na całą twarz, kolejne 3 na szyję i dekolt :)
Głównie wieczorem, sporadycznie zdarzało mi się nakładać go rano.

Dodawałam go również do masek na włosy.
Służył mi też do zabezpieczania końcówek. Po umyciu włosów wylewałam na dłoń 3krople i wcierałam w końcówki włosów.



Moja opinia:
Jeśli chodzi o twarz, dużym plusem tego olejku jest to, że wchłania się bardzo szybko i nie pozostawia tłustej warstwy, dzięki temu mogłam go kłaść także rano. Skóra robi się po nim gładka i miękka, ale nie aż tak bardzo jak po olejku z wiesiołka recenzja Tu, który używałam przed olejkiem arganowym. Nie zrobił na mojej twarzy  nic spektakularnego :) Nie wiem jak z tymi jego właściwościami przeciwzmarszczkowymi, za krótki czas, by ocenić.

Świetnie sprawdził się do zabezpieczania końcówek, z początku się bałam, że włosy będą tłuste lub, że będą szybciej się przetłuszczać, ale na szczęście tak się nie stało. Wygładzał i nawilżał fajnie włosy.

Muszę wspomnieć o jego specyficznym zapachu. Pierwszy raz jak go użyłam, to się trochę zdziwiłam, nie spodziewałam się, aż tak ostrego dla mnie, nie przyjemnego zapachu.


Fajny olejek, ale nie zatrzymuję się przy nim i zamierzam testować inne oleje, jest ich tak dużo :).
Jak na razie moim faworytem jest jednak :) olejek z wiesiołka.








8 komentarzy:

  1. Rzadko stosuję oleje na twarz, a jeśli już to kokosowy, który pięknie pachnie i łagodzi stany zapalne na twarzy. O dziwo nie zapycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam na twarz olej z wiesiołka, ale na włosy zamierzam kupić arganowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Arganowego nie próbowałam, ale zgadzam się z Tobą, że olej z wiesiołka na twarz to rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od wewnątrz też podobno jest super, ale nie próbowałam.

      Usuń
  4. chyba będę musiała wypróbować do olejowania włosów, zobaczymy jak się sprawdzi u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam całą listę olejków które chcę zakupić w Polsce i m.in. jest tam olejek organowy który również wypróbuję na skórę twarzy:) nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, tych olejków jest tak dużo, że życia nam nie starczy na przetestowanie ich wszystkich ;)

      Usuń
  6. Bardzo lubię orzechowy zapach tego oleju!:)

    OdpowiedzUsuń

KOTEMPLACJA

                               Zapraszam serdecznie na blog        https://kotemplacja.blogspot.com/