wtorek, 16 października 2012

Recenzja jedwabiu Farouk CHI - odżywka bez spłukiwania




Tego jedwabiu do włosów używam już 3 lata. To dość długo. Dlatego postanowiłam wypróbować jakiegoś innego, ale jeszcze nie mam pomysłu jakiego :) Na razie napisze swoją recenzję tego kosmetyku.


Ja swój jedwab CHI kupuje na allegro, w mojej miejscowości nie można go dostać. za 15ml płacę 3,50


Od producenta:
CHI Silk Infusion to regenerująca odżywka bez spłukiwania. Bogata w ceramidy, jedwab, witaminy, zioła i wyciągi roślin, działa odżywczo na włosy, jest wzbogacona o proteiny sojowe i pszenicy. Nadaje włosom wspaniały blask i niewiarygodną miękkość, nie obciąża, ułatwia układanie. Chroni włosy przed utratą wilgoci, wysoką temperaturą, skutkami chemii fryzjerskiej i zanieczyszczeniami środowiska, odżywia włosy i nadaje zdrowy wygląd.

Skład: 
Cyclomethicone, Dimethicone, C-1215 Alkyl Benzoate, Panthenol, Ethyl Ester of Hydrolyzed Silk, Phenoxyethanol, Parfum, D&C Yellow 11, D&C Red 17, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Mica, Boron Nitride Powder


Jak widać jedwab hydrolizowany mamy na 5 miejscu, wcześniej na 4 jest pantenol. Na pierwszych 2 miejscach jest silikon. Jako odżywki na całe włosy na pewno bym tego nie nałożyła, ale do zabezpieczenia końcówek się nadaje. Dużym plusem jest brak alkoholu !


Opakowanie:
Plastikowa mała buteleczka. Jedynym minusem jest dość spory otwór, przez co często zdarzało mi się zbyt dużo wylać na dłoń.



 Konsystencja, zapach
Zapach jest delikatny, przyjemny, nie utrzymuje się na włosach długo. Konsystencja jest dość gęsta, przypomina olej. Z łatwością daję się rozsmarować na dłoni a później na końcówki włosów.


Jak go używam:
Po umyciu włosów, małą kropelkę ( jeśli się uda przez ten duży otwór :) ) wylewam na dłoń a potem smaruje końcówki. Nigdy nie kładłam na całe włosy, pewnie by obciążyło włosy, po za tym skład nie jest zbyt zachęcający do tego, by nałożyć na długość włosów. Używam go na wilgotne włosy.


Moja opinia:
Jestem z niego zadowolona. Jego skład pozwala na dobre zabezpieczenie końcówek włosów i właściwie tylko do tego może on służyć.  Wygładza ładnie końcówki, stają się od razu gładkie i nie puszą się. Ułatwia także rozczesanie w włosów. Jak wspomniałam zamierzam zrezygnować z niego i poszukać czegoś nowego, potrzebuje jakiejś odmiany :)



Plusy:
- jest dość wydajny
- przyjemna gęsta konsystencja
- wygładza włosy
 - nie zawiera alkoholu
- dość niska cena

Minusy:
- trudno dostępny
- za duży otwór w buteleczce







14 komentarzy:

  1. dobrze, ze nie ma alkoholu tak jak biosilk. ja od jedwabiu wolę zdecydowanie Avonowskie serum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że napisałaś. Obejrzę sobie te Avonowskie serum. Może i ja się skuszę.

      Usuń
    2. robiłam ostatnio jego recenzje na moim blogu, więc zajrzyj :)

      Usuń
  2. A mnie sie marzy jedwab do włosów a nie "jedwab" z silikonem

    OdpowiedzUsuń
  3. swego czasu używałam go notorycznie. Jednak jego miejsce od jakiegoś czasu zajmuje eliksir Gliss Kur:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem co ten eliksir ma w sobie :) aż zajrzę.

      Usuń
  4. ja uzywam jedwabiu z joanny i jestem bardzo zadowolona,szkoda że ten CHI jest trudno dostępny;)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię mieć zabezpieczone końcówki, więc mogłabym używać i tego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=18911
    http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=36791

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ma sprawy:D ten marion będzie przeceniony na najbliższy weekend w naturze za 4 zł bodajże więc warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super ! Fajnie, że dałaś znać o promocji. Na tak niską cenę skuszę się na pewno.
      Jeśli chodzi o skład, to mogli se już darować ten pantenol, który jest za perfumem :)

      Usuń