niedziela, 2 września 2012

Robimy macerat z lopianu




Wkoncu doczekalam sie mojego lopianu w 25 tysiecznym miescie w ktorym mieszkam nigdzie nie moglam dostac tego ziola ! W aptekach przewaznie patrzyli na mnie jak na wariatke w jednej jedynie Pani powiedziala ze postara sie zamowic czekalam tydzien oczywiscie nie udalo sie :). POzostalo mi allegro gdybym wiedziala wczesniej ze tak malo bedzie mnie to kosztowac od razu bym zamowila w internecie za 3 paczuszki lopianu po 50g zaplacilam razem z przesylka 10zl :) pewnie tyle samo bym zaplacila w aptece lub nawet wiecej.


Lopian bedzie mi oczywiscie potrzbny do mojego upragnionego maceratu
Lopian ma szereg zastosowan oczyszcza krew, cialo z toksyn, wspomaga walke z tradzikiem z lupiezem, dziala grzybobojczo i ma wiele innych zastosowan w medycynie naturalnej, ale ja sie skupie oczywiscie na wloskach.

 Surowcem wykorzystywanym w kosmetyce jest korzeń. W jego wnętrzu odnajdziemy naturalną inulinę, proteiny, oleje eteryczne, substancje garbnikowe, sole mineralne, przede wszystkim fosfor i siarkę, a także witaminy, szczególnie duże ilości witaminy C.


Łopian  to doskonały naturalny sposób pielęgnacji włosów.:
-  Odżywia osłabioną i uszkodzoną strukturę włosa,
- wzmacnia cebulki,
- stymuluje porost włosów i hamuje ich wypadanie.
 - swietnie wplywa na skore glowy szczegolnie przy infekcji czy innych chorobach skory
- dziala antybakteryjnie, grzybobojczo, przeciwzapalnie
- skutecznie pomaga w walce z lupiezem i preztluszczaniem skory
  i wiele wiele innych ...
-

 Co nam bedzie potrzebne do zrobienia maceratu:

nie ma jak to sloik po ogorkach :)

Ja do swojego maceratu uzyje oleju winogronowego z biedronki :)
Bardzo jestem zadowolona z opakowania w ktorym przyszly ziola takie torebeczki papierowe
ziola przyjechaly do mnie z kurpiow :)

Przejdzmy do rzeczy 
Ja swoj macerat robie metoda na zimno  czyli do sloika wsypuje ziola 150g





i zalewam olejem 350ml




gotowe !


Taka mieszanke trzymamy 2 , 3 tygodnie i raz na dwa dni wstrzasamy sloikiem.

Juz sie nie moge doczekac
Wy juz macie swoje maceraty ?



7 komentarzy:

  1. ja też robiłam maceraty olejowe :) jeden przyciemniający włosy i drugi na porost. oba podarowałam przyjaciółce - początkującej włosomaniaczce (sobie zostawiłam tylko odlewki
    jeśli chcesz poczytać o tych moich maceratach, to u mnie na blogu nawet jest notka na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zajrze ogolnie malo znalazlam informacji na ten temat w internecie

      Usuń
  2. jeszcze nie robiłam,ale pewnie się skusze;d
    pozdrawiam,zapraszam!;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię maceraty olejowe. W tej chwili mam w użyciu dwa. Nagietkowy do ciała i drugi, z korzenia łopianu, kłącza tataraku i liści rozmarynu, do włosów. Pisałam o nich na swoim blogu. Jeśli masz ochotę o nich poczytać to zajrzyj.

    OdpowiedzUsuń
  4. juz sie nie moge doczekac jestem ciekawa ile tego wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mogę się doczekać recenzji maceratu i też chyba sobie zrobię takowy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pewnie ze zrob drogo to nie wychodzi

    OdpowiedzUsuń

KOTEMPLACJA

                               Zapraszam serdecznie na blog        https://kotemplacja.blogspot.com/