piątek, 7 września 2012

Polprodukty: Witamina A

witajcie dzisiaj troche o witaminach. Przyznam Wam sie ze to wlasciwie jedyna witamina jaka mialam musze nadrobic te braki przy nastepnym zamowieniu napewno uzupelnie zbiory :)


WITAMINA A ( PALMITYNIAN RETINYLU )

moja witamina

W skrocie :
- zmniejsza przebarwienia
- przyspiesza odnawianie się naskórka
-  poprawia elastyczność i sprężystość skóry
- zmiękczenie naskórka
-  wygładzenie powierzchni skóry
zmniejszenie rogowacenia naskórka
-  zapewnia jej odpowiednie nawilżenie
przyśpiesza metabolizm komórkowy
- zwiększa zawartość kolagenu w skórze właściwej
chroni skórę przed promieniowaniem UV,
- pomaga w leczeniu trądziku
- działanie przeciwłojotokowe, przeciwzapalne oraz przeciwbakteryjne


Wlasciwosci :
Pod nazwą "witamina A" kryje się wiele związków chemicznych wykazujących aktywność biologiczną charakterystyczną dla tej witaminy. Wszystkie pochodne witaminy A nazywane są RETINOIDAMI. Podstawową formą witaminy A jest RETINOL, pozostałe pochodne to: kwas retinowy, retinal, oraz związki estrowe, głównie spotykane to octan i palmitynian retinylu
 Najsilniejszą i najskuteczniejszą (leczenie trądziku oraz działanie przeciwstarzeniowe) formą witaminy A jest kwas retinowy (tretinoina), który ze względu na możliwość intensywnego podrażnienia, zaczerwienienia, łuszczenia, a nawet poparzenia skóry, nie jest stosowany w preparatach kosmetycznych, jest natomiast dostępny tylko w preparatach dermatologicznych na receptę. Z kolei estry witaminy A w postaci palmitynianu retinylu i octan retinylu to najtańsze i najsłabiej działające na skórę formy witaminy A.
  W porównaniu z czystym retinolem nie są tak skuteczne i efektywne, gdyż działają głównie na zewnętrzne warstwy naskórka oraz nie wykazują większego działania przeciwzmarszczkowego. Głównie nawilżają, zapobiegają łuszczeniu i rogowaceniu skóry, natłuszczają oraz pełnią funkcję antyoksydantów. Na opakowaniu kremów wielu firm kosmetycznych składniki te są nazywane pro-retinolem lub nawet, niezgodnie z prawdą, retinolem, dlatego przed zakupem warto sprawdzić skład kremu wg INCI


Przechowywanie:
Ponizej 15 stopni najlepiej w lodowce

Stosowanie
Preparaty z zawartoscia witaminy A najlepiej stosowac na noc ze wzgledu na jej wrazliwosc na swiatlo. Przed wydobyciem jej z buteleczki nalezy ja rozpuscic - ogrzac butelke w doniachmabardzo gesta konsystencje.
Witamine A dodajemy do zrobionego kremu czy serum w fazie C ponizej 40stopni czyli juz po wymieszaniu wzystkich skladnikow i po ostudzeniu

Stezenie w kosmetykach:
od 0,2 %  do 1,2 % 

MOja opinia:
Ja swoja witamine jak widzicie na zdjeciu kupilam w sklepie ZSK za 11zl 10ml jest baaaardzo wydajna ona sie poprostu nie konczy. Jest bardzo gestej konsystencji bardzo ciezko ja wydobyc z tej buteleczki z kroplomierzem dlugo to trwa i jest irytujace, wiec ja od wczoraj gdy jej uzywam wydobywam ja pipetka :) a uzywam jej codziennie wieczorem jedna krople wylewam na dlon i do tego pare kropel oleju z avocado smaruje tym dekold szyje i twarz. Skora jest gladziutka.
wiec jesli chodzi o minusy to wkurza mnie ta buteleczka z ktorej ciezko ja wydobyc oraz naklejka z nazwa calkowicie sie starla w lodowce mam jeszcze 3 olejki eteryczne w identycznych opakowaniach i za kazdym razem gdy chce ja wyjac musze wachac co jest w srodku troche meczace :) 
Gdy sie skonczy chociaz konca nie widac napewno kupie ponownie tylko tym razem jakas forme witaminy A o silniejszym dzialaniu.


Ps Uzywacie witamin? Jak tak to jakich bo nie mam doswiadczenia w tej kwestii jakie warto kupic? 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KOTEMPLACJA

                               Zapraszam serdecznie na blog        https://kotemplacja.blogspot.com/