poniedziałek, 3 września 2012

Polprodukty; d-pantenol 75% wlasciwosci

Od dzisiaj zaczynam nowy cykl postow bedzie o polproduktach. Bede opisywac wlasciwosci, poziom stezenia jaki sie daje  i inne potrzebne informacje do tego by zrobic samemu kosmetyk. Mam nadzieje ze przydadza Wam sie te wiadomosci mi np bardzo jest tyle tego wszystkiego ze zapominam np o stezeniach i wtedy musze grzebac i szukac tego w internecie tak bede miala w jednym miejscu u siebie :). Zaczynam od mojego jednego z wielu ulubiencow czyli od  
                                     
d-pantenol 75%




W skrocie:
-doskonałe nawilżenie skóry, która staje się miękka i gładka;
-przyspieszone gojenie się ran i podrażnień - jest stymulatorem wzrostu i odnowy komórek naskórka i skory właściwej;
-złagodzenie skutków oparzeń słonecznych - podstawowy składnik kosmetyków typu after-sun.
-zwiększenie szybkości wzrostu i grubości włosów;
-wzrost elastyczności, nawilżenia i połysku włosów;
-mniejsza tendencja do rozszczepiania końcówek oraz lepsza rozczesywalność fryzury;
-wzrost nawilżenia, wzmocnienia i elastyczności płytki paznokcia.

D- pantenol zwany jest rowniez prowitamina B5 ze wzgledu na malo czasteczke i pomimo swojej hydrofilowej natury doskonale wnika przez naskorek az do skory wlasciwej w korzenie wlosow i w gorna wartstwe paznokcia 



Skora - działa łagodząco na podrażnioną i zaczerwienioną skórę, jest korzystny również dla skóry poparzonej. Krem zawierający w swym składzie D-pantenol łatwiej się rozprowadza. Prowitamina B5 ma właściwości higroskopijne (może gromadzić wodę) powoduje nawilżanie skóry. Dzięki temu skóra jest miękka i jędrna. Pantenol nie jest konserwowany wiec jest dobry dla alergikow, nie podraznia i nie jest toksyczny. Deficyt tej witaminy prowadzi do rogowacenia naskorka i zluszczania oraz zaburzenia w pigmentacji

Wlosy- Jest jednym z najlepszych środków kondycjonujących włosy. Jest wchłaniany przez Włosy przez co nabierają połysku, są gładsze i zdrowsze. Po nałożeniu D-pantenol powoli uwalnia się z filmu otaczającego włos i penetruje go aż do łodygi, gdzie zmienia się w formę aktywną – kwas pantotenowy. Ten zaś zwiększa magazynowanie wody, dzięki czemu włosy łatwiej się rozczesują. Ponadto D-pantenol chroni je przed mechanicznymi uszkodzeniami i zwiększa odporność na czynniki zewnętrzne. Dzieki niemu utzrymuje sie odpowiednia wilgotnosc wlosow

Paznokcie - Preparat poprawia nawodnienie płytki paznokciowej (wzrasta zawartość wody w keratynie), jej elastyczność i twardość.



Rozpuszczalnosc:
rozpuszczalny w wodzie, alkoholu i glikolu propylenowym; nierozpuszczalny w tłuszczach.
Stezenie:
kremy i balsamy do ciała i twarzy: 0,5-5%; 
żele myjące: 0,5-3%;
 szampony 0,1-5%; 
sera do włosów w postaci sprayów: 0,1-0,5%; 
odżywki do włosów do spłukiwania: 0,5-5%;
 odżywki do włosów bez spłukiwania: 0,1-0,5%.





7 komentarzy:

  1. Stosowałam go jedynie w mgiełce do włosów. Niweluje puch, włosy są faktycznie nawilżone, lubię go!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tam go daje do wszystkiego ;) ulepszam gotowe maski nim

      Usuń
  2. Cały czas brakuje mi kasy na nowe zamówienie z ZSK, a pantenol jest na liście zakupów już od dawna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na szczescie jak juz go kupisz bedziesz miala na dlugo bo jest bardzo wydajny

      Usuń
  3. To chyba idę jednak, mimo postanowienia nie kupowania niczego nowego, na zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez mam takie postanowienia i co miesiac je lamie :) pewnie jak wiekszosc z nas

      Usuń
  4. Nie wyobrażam sobie swojej lodówki bez tego cudeńka, jak na złość mi się kończy więc i ja jestem zmuszona zrobić zakupy ;D

    OdpowiedzUsuń

KOTEMPLACJA

                               Zapraszam serdecznie na blog        https://kotemplacja.blogspot.com/