wtorek, 25 września 2012

Jak kupić dobrą suszarkę do włosów?


Do napisania tego posta zachęciła mnie potrzeba kupienia suszarki :) Wiem, że to nic nadzwyczajnego, chociaż dla mnie trochę tak :) Od lat nie susze włosów i właściwie nigdy nie miałam swojej suszarki :)
Ostatnio, gdy nagle musiałam wyjść wcześnie rano z domu, a dopiero co umyłam głowę stwierdziłam, że chyba nadszedł ten czas, by kupić ten gadżet :) Gdyby nie zaprzyjaźniona sąsiadka od której pożyczyłam suszarkę, musiała bym wyjść z mokrą głową, a to nie było by zbyt przyjemne.

Suszarek jak wiadomo jest mnóstwo. Taki laik jak ja nie wie co kupić, więc szukam informacji w internecie. Która jest dobra, co powinna mieć, czego nie powinna, co zneutralizuje niszczenie włosów itp.


Dlatego podsumowałam wszystko co uważam, że taka suszarka powinna mieć:

1. Moc suszarki - od tego zależy jak szybko nasze włosy się wysusza, ale również jak długo nasze włosy będą narażone na suszenie. Im krócej tym lepiej, wiec ważne, by miała dużą moc. Standardowo suszarki mają od 1000W do 2300W.
Oczywiście, też trzeba pomyśleć jakiej grubości i długości włosy mamy. Jeśli chodzi o grubość to moje są średnie :) długość będzie się zmieniać, więc nie biorę tego pod uwagę. Moc 1600W będzie dla mnie wystarczająca

2. Regulator siły i prędkości nawiewu - standardowo regulacja ma od 2 do 4 stopni szybkości i prędkości nawiewu. Jeśli mamy mocno mokre włosy, warto użyć silniejszego, ale jeśli tylko wilgotne używamy słabszego nawiewu. Ja bym chciała by moja suszarka miała przynajmniej 3 stopnie.

3. Regulacja temperatury - to uważam za istotne. Tak samo jak wyżej standardowa regulacja ma od 2 do 4 stopni. Wiemy, że nie jest dobrze suszyć włosy pod ciepłym strumieniem powietrza dlatego dobrze jeśli suszarka ma wybór jak dla mnie przynajmniej 3 stopniowa regulacja temperatury.

4. Nawiew zimnego powietrza - nie wszystkie suszarki posiadają tą opcje. Przycisk za pomocą, którego włączy się natychmiast zimne powietrze. Przydatne przy modelowaniu fryzury, ponieważ zimne powietrze utrwala ją. Chce to mieć :)

5. Powłoki ceramiczne i turmalinowe - te powłoki podobne minimalizują  szkody jakie mogą powstać w strukturze włosa pod wpływem suszenia przy częstym suszeniu czy modelowaniu. Powłoki ceramiczne umożliwiają także równomierne rozłożenie temperatury co również zmniejsza ryzyko uszkodzenia włosów w wyniku wystawienia ich na zmienna temperaturę. Biorąc pod uwagę, że większość już suszarek ma te "powłoki" to w mojej suszarce też będą.

6. Filtr ochronny - zabezpiecza przed dostaniem się do silniczka różnych zanieczyszczeń, kurzu,  włosów itp. Filtr taki w postaci gęstej siatki montowany z tyłu urządzenia można z łatwością zdjąć i umyć. Myślę, że warto go mieć.

7. Funkcja Jonizacji - mam wrażenie, że jonizację ma już prawie każde urządzenie :) Suszarki wyposażone w generator jonów, który podczas pracy wytwarza jony ujemne neutralizują ładunki dodatnie powstające podczas suszenia na powierzchni włosów. Warto wspomnieć, że ładunki dodatnie powodują otwieranie się łusek włosa, a przez to staje szorstki, matowy. Jonizator taki zamyka łuski włosa dzięki czemu nie elektryzują się i  nie puszą. Fryzura daję się o wiele łatwiej ułożyć.

8. Koncentrator - tą nakładkę ma właściwie prawie każdy model, więc mogłam to śmiało pominąć. Dzięki niemu możemy skupić strumień powietrza na wybrane pasma włosów i łatwiej umodelować fryzurę. W zależności od modelu koncentratory posiadając węższe lub szersze szczeliny.

9. Dyfuzor ! - naczytałam się w internecie wręcz o magicznych właściwościach tej nakładki :) Może on mieć krótkie wypustki umożliwiają nadanie włosom objętości a długie unieść włosy u nasady. Hmm ... Może któraś  z Was ma do czynienia z tą nakładką i podzieli się swoją opinią.



Uznałam, że te funkcje które wymieniłam są najbardziej przydatne dla mnie i chciałabym je mieć w swojej suszarce. Uwielbiam przedmioty codziennego użytku, które są także ładne np tak jak ta suszarka poniżej, niestety ona jest tylko ładna i nic więcej :)


Niżej podam Wam jeszcze inne opcje mogą przydać się tym, które też mają zamiar kupić suszarkę, a potrzebują czegoś więcej niż ja.

1. Kompaktowa - czyli suszarka turystyczna ze składaną rączką, dzięki temu zajmuje bardzo mało miejsca. Niestety takie modele mają zazwyczaj ograniczoną moc od 1000W do 1300W

2. Profesjonalne - przewidziane do salonów fryzjerskich. Mają mocniejsze silniczki przystosowane do wielogodzinnej pracy. Często są też o wiele większe od zwykłych suszarek i mają też dłuższy przewód około 3m. no i większa cenę :)

3. Antypoślizgowy uchwyt - czyli uchwyt powleczony antypoślizgowym materiałem. Uchwyt z takimi elementami pewniej leży w dłoni i jest mniejsze prawdopodobieństwo upuszczenia suszarki.  Ja tam tego nie potrzebuje ;)

4. Przełącznik napięcia - możliwość dostosowania urządzenia do napięcia innego, niż w gniazdkach w naszym kraju. Może i przydatne dla osoby, która dużo podróżuje, ale ja do niej nie należę.

5. Chowany kabel - czyli suszarka z opcją zwijania kabla do wewnątrz uchwytu w sumie dość ciekawy motyw :), ale nie jest niezbędny.


W sumie to by było na tyle:)

Ps  A Wy jakie macie suszarki ?  Macie ten dyfuzor, przydatna jest ta nakładka? :)


11 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. No to mogła byś się pochwalić, jak się nazywa ten Twój ideał :)

      Usuń
  2. na szczęście nie używam w ogóle suszarki;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Posiadam suszarkę ze zdjęcia, jest to remington z serii Tribal. Ma moc 1800W, regulacje temperatury oraz siły, zimny nawiew a wręcz bardzo chłodny oraz powłokę ceramiczną i koncentrator, dlatego nie zgadzam się że ta suszarka jest tylko ładna, na przyszłość radziłabym się przyjrzeć danemu produktowi zanim coś o nim napiszesz. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha, ale nie ma jonizacji i dyfuzora! ;)

      Usuń
    2. No tak, każdy ma inne potrzeby dla nie których ona może mieć dużo funkcji dla innych może mieć nie co skromne wyposażenie :) Poza tym to są tylko moje subiektywne opnie.

      Usuń
  4. Daj znać jak już znajdziesz taką suszarkę która posiada wymienione przez Ciebie cechy, ponieważ ja również takiej poszukuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dam na pewno znać. Jest taki wybór, że to nie jest taka prosta sprawa.

      Usuń
  5. No jestem ciekawa czy uda Ci się taką wymarzoną suszarkę znaleźć. Kurde, ja chyba nie umiem suszyć na dyfuzor, nic mi nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to nawet nie wiem jak to się robi. Może jakieś filmiki są w internecie :)

      Usuń
  6. Nie warto kupować no-namów. Najrozsądniej wyposażyć się w suszarkę ze sklepu fryzjerskiego: http://www.kalamis.pl/product-pol-6197-Suszarka-do-wlosow-Protect-1500W.html

    OdpowiedzUsuń

www.kotemplacja.pl

                                            www.kotemplacja.pl