sobota, 25 sierpnia 2012

Robimy mazidlo do wlosow

Jak wiecie duzo eksperymentuje z maskami do wlosow, chociaz nie zawsze podoba mi sie jaki jest efekt na wlosach, gdy mi jakas nie wyjdzie gdy obciaza mi zbytnio wlosy wykorzystuje ja do smarowania skalpu zawsze sa one bardzo nawilzajace i odzywcze dlatego w sam raz na moja skore glowy.
 Czesto tez zamiast oleju na noc stosowalam maslo shea moje wlosy akurat uwielbiaja je. Zaintrygowana tez olejem babassu i jego wlasciwosciami na wlosy postanowilam je wyprobowac i stworzyc takie "maselko na wlosy" do tego jeszcze dorzucilam maslo mango i olej.
Zobaczcie sami co mi z tego wyszlo.




Przepis:
30 ml oleju babassu
30ml masla mango
30ml masla shea
2ml oleju z kielek pszenicy
60ml oleju winogronowego (biedronka :D )


Jesli chodzi o olej to ja dalam z kielek pszenicy bo akurat chcialam je wykonczyc zamiast winogronowego mozecie dac jakis inny. Jesli chodzi o masla to tez nie musi byc kazdy rodzaj. Ja nastepnym razem wykorzystam sam olej babassu chce zobaczyc jak dziala sam na wlosy.


Przygotowanie:
Chyba nie ma nic prostszego wszystkie skladniki nalezy wlozyc np do kubka a kubek do garnka z goraca woda i rozpuscic wszystkie skladniki i gotowe:)


rozpuszczone skladniki

Ja ze wzgledu na to ze chcialam miec dokladne proporcje kazdy skladnik rozpuszczalam po kolei
Gdy juz sie rozpuszcza przelewamy nasz  "specyfik" do opakowania w ktorym bedziemy je trzymac.
Trzymamy je w lodowce.

tak wyglada po nocy spedzonej w lodowce


Konsystencja wyszla mi jak dla mnie idealna takiego nie za gestego smalcu :) w rekach rozpuszcza sie momentalnie.


Jak ja to stosuje:
Tak samo jak olej. czyli wieczorem na wilgotne wlosy najpierw smaruje skalp pozniej nakladam na dlugosc wlosow. Nasze maselko w dloni rozpuszcza sie natychmiast wiec bardzo latwo jest smarowac nim wlosy. Z taka mieszanka na wlosach klade sie spac a rano myje glowe szamponem beabydream recenzja TU


Jaki efekt:
Jak juz wspomnialam moje wlosy lubia masla wiec wlosy mam po nich puszyste, sypkie nie sa ani troche przeciazone ladnie lsnia i sa gladziutkie. Wczoraj juz nalozylam moja mieszanke i jestem z niej bardzo zadowolona a szczegolniemoje wlosy. Wystarczylo jedno mycie i wloski ladnie sie oczyscily.



Wlasciwosci naszych masel :
 Maslo shea - Skład naturalna allantoina; prowitamina A; witaminy F i E; nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe; woski;
Wykazuje ogromne działanie pielęgnacyjne, natłuszcza i nawilża. Dzięki niemu skóra jest gładka i miękka. Chroni przed wysuszeniem, starzeniem i wspomaga utrzymanie wody w komórkach skóry. Masło jest  naturalną odżywką do włosów suchych, łamliwych, rozdwajających się. 

Maslo mango - Sklad: 50proc. nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jest bogate w kwasy stearynowy i oleinowy. Jeden z jego składników - mangiferyna - posiada działanie antyoksydacyjne, przeciwgrzybiczne i przeciwbakteryjne, a kwas taninowy delikatnie odkaża. 
Masło mango ma działanie ochronne (emolient). Przeciwdziała nadmiernemu wysuszeniu skóry i powstawaniu zmarszczek. Ma działanie silnie nawilżające, chroni i odbudowuje naskórek, wygładza i ujędrnia skórę. Regeneruje i przywraca elastyczność.


Olej babassu -  Sklad: kwasy tłuszczowe: oleinowy 12,5%, mirystynowy 20%, laurynowy 50%, palmitynowy 11%, stearynowy3,5%, linolowy 1,5% – w sumie kwasy tłuszczowe stanowią 70% składu babassu.
Olej babassu jest podobny w składzie do oleju kokosowego. Jest doskonałym emolientem. Olej babassu wnika w strukturę włosa i wygładza go, ułatwia rozczesywanie i zabezpiecza przed rozdwajaniem końcówek.Włosy są dzięki niemu miękkie, nie elektryzują się.









9 komentarzy:

  1. Moje włosy nie lubią maseł ale końcówki baaardzo :) Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. masło shea kompletnie mi nie przypadło;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba wiekszosc dziewczyn ma tak jak Ty :)

      Usuń
  3. też sobie takie mazidło dzisiaj stworzę, tylko z trochę innych składników.
    fajny i ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To napisz jak Ci wyszło jestem ciekawa jakich składników użyłaś :)

      Usuń
    2. użyłam oleju kokosowego, babassu, makadamia, z pestek winogron i masła kakaowego :) chyba niczego nie pominęłam ;)
      bardzo ułatwia życie takie mazidło :)

      Usuń
  4. O kurcze.... zrobię to! Okazało się, że mam wszystkie składniki.... :)

    OdpowiedzUsuń