poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Prawie wszystko o peelingach



Dzisiaj slow kilka o peelingach.




Co to peeling?
Peeling ma za zadanie zluszczenie martwego naskorka ktory zalega i zatyka nam pory.

Korzysci peelingu:
 -dzieki niemu lepiej oddychac
-skora jest dokladnie oczyszczona i o wiele gladsza 
- poprawia kolor i jedrnosc skory
- podczas peelingu pobudzamy krazenie krwi dzieki temu zwieksza sie produkcja wlokien kolagenu i elastyny
- oczysci nasze pory usunie lojotok ktory przyczynia sie do ich zatykania
- dzieki niemu nawet zwykly krem bedzie sie dwa razy lepiej wchlanial i w glebsze partie skory



Rodzaje peelingow:



Peelingi mechaniczne
Peeling ziarnisty:Najpopularniejszy rodzaj peelingu Taki peeling naklada sie na skore i masuje ja kolistymi ruchami po zabiegu trzeba dokladnie umyc skore woda. Taki peeling moze byc drobnoziarnisty lub gruboziarnisty . Taki peeling zalecany jest do cery normalnej lub tlustej.
mikrodermabrazja, dermabrazja itp. - tego juz ni ebede opisywac taki peeling robi sie w gabinetach kosmetycznych wiec dla mnienic ciekawego :)

Peelingi chemiczne ktore dzieli sie na
 enzymatyczny:Ten peeling jest doskonaly to cery naczynkowej, suchej wrazliwej sklonnej do podraznien. W skladzie znajduja sie enzymy stanowiace wyciagi z owocow i ziol lub kwasy owocowe ktorych zadaniem jest niszczenie a nastepnie rozpuszczanie wiazan chemicznych znajdujacych sie miedzy naskorku. Taki peeling nanosi sie na skore trzyma 10 - 15 minut i zmywa
ziolowy- peeling sredniogleboki polega na wcieraniu w skore mieszanki ziol ktora powoduje zaczerwienienie i zluszczenie naskorka
owocowy-peeling sredniogleboki przebiega najczęściej bez widocznego łuszczenia się naskórka. Polega na wykonaniu serii zabiegów nakładania na twarz preparatów ze złuszczającymi skórę kwasami owocowymi


 Podzial peelingow w zaleznosci od glebokosci dzialania:
-powierzchowne - w obrebie naskorka (enzymatyczny
- srednioglebokie - obejmuje caly naskorek i gorna warstwe skory ( ziolowy, owocowy)

- glebokie - siegajace do glebszych warstw skory





Jaki ja stosuje:

 Przed peelingiem zawsze oczyszczamy skore. Peelingu wymaga oczywiscie nie tylko skora twarz ale calego ciala. Po takim peelingu polecam nalozenie maseczki na twarz gdyz po peelingu wszystkie skladniki odzywcze ladnie wnikaja w glab skory i warto to wykorzystac :)
Jesli chodzi o peelingi kwasami to do nich jeszcze wroce to jest bardziej obszerny temat ja co jakis czas robie peeling migdalowy ale o tym niedlugo.

Jesli chodzi o taki peeling ktorego na codzien uzywam to ja korzystam z korundu kupionegow interneciie to sa takie male krysztalki ktore mieszamy np ja z kwasem hialuronowym do 30% dodaje 5ml korundu mozna mieszac z olejem lub z zelem do mycia ciala. To jest peeling mechaniczny czyli pocieram nim skore po tym zostawiam jeszcze na pare minut na twarzy i zmywam woda.. Koszt jest takiego korundu niewielki pare zloty ja jestem zadowolona jest wydajny i dobry.


a to moj korund





Jak czesto:
Jesli chodzi o to jak czesto to sprawa indywidualna trzeba obserwowac nasza skore. Jesli mamy skore bardzo tlusta to nawet 2 razy w tygodniu dobrze bedzie zrobic natomiast jesli mamy bardzo wrazliwa skore to sprobujmy robic co 2 tygodnie. Ja mam skore raczej normalna robie peeling raz w tygodniu i tyle mi wystarcza




Przepisy na domowe peelingi:



Peeling z platkow owsianych- Garść płatków owsianych wymieszaj z łyżką śmietany lub jogurtu i łyżeczką płynnego miodu. Powinna powstać dość gęsta papka, którą nałóż na twarz i dekolt na 5 min. Po tym czasie masuj skore, zataczając okręgi opuszkami palców  okolo 2,3 min po tym czasie zmyj platki

Peeling z kawy- Jeden z popularniejszych peelingow. Kawa poprawa krazenie i ujedrnia skore, rozbija tkanke tluszczowa redukuje cellulit
4 łyżki świeżej, zmielonej kawy, 1 łyżeczka miodu kilka lyzek oleju w zaleznosci od tego jaka chcemy konsystencje mozemy dac takze cynamon ktore rozgrzeje przyjemnie skore,
Fusy mozemy takze dodac do balsamu badz zelu pod prysznic i masowac taka mieszanka skore calego ciala

Peeling pomaranczowy ( moj ulubiony ) :) - Pomarancza zawiera duzo witaminy C poprawia krazenie Przepis jest na duza ilosc peelingu: pół szklanki cukru,łyżeczka  cynamonu ,3 łyżki oliwy z oliwek ,sok z połowy pomarańczy ,skórka z połowy pomarańczy. Wymieszac wszystko i wlozyc do pojemnika. Uwielbiam go ze wzgledu na zapach pieknie pachnie.


Tych peelingow jest oczywiscie o wiele wiecej w internecie cala masa :). Ja obecnie do twarzy uzywam peelingu z korundu ktory kupilam w internecie

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo przydatny post po peelingach buzia naprawdę jest dużo ładniejsza ;)p.s
      zapraszam do mnie;)

      Usuń
  2. Ja co 2-3 dni myję twarz żelem z dodatkiem korundu. Mam twarz tłustą, zanieczyszczoną, więc nic mi się nie dzieje, a skóra jest oczyszczona i gładka:)

    OdpowiedzUsuń