wtorek, 14 sierpnia 2012

Maslo do ciala wlasnej roboty



Wczoraj wzielam sie do zrobienia maselka do ciala to moje ktores z kolei maslo wiele wczesniejszych mi nie wychodzilo przez emulgowanie ktore nie bardzo mi wychodzi nie wiem czy dawalam za malo emulgatora czy potrzebny byl inny chociaz sporo eksperymentowalam dawalam rozne ale zawsze mi sie po paru dniach faza wodna i faza olejowa rozwarstwialy, jakos nie moge jeszcze do konca tego procesu ogarnac ;) Moze nie swiadczy to o moim profesjonalizmie ale kto powiedzial ze ja sie na tam wszystkim perfekcyjnie znam tak nie jest :) dopiero sie ucze i poznaje tajniki krecenia mazide, wiec wrocmy do tematu :)
... wiec ze wzgledu na te nie powodzenia zaczelam robic masla poprostu bez fazy wodnej :)

Czyli:

Szybki przepis:
- troche masla moze byc shea, mango, ja uzywam kakaowego kupilam caly sloik i teraz probuje to zuzyc chociaz konca nie widac bo masla sa bardzo wydajne:)
- troche oleju jakiego tylko chcemy ja uzywam winogronowego z biedronki :)

Sposob przyrzadzenia:
Nie ma nic prostszego wkladamy wszystko do kubka lub do malego garnuszka i wkladamy do lazni wodnej czekamy az wszystko sie rozpusci i gotowe :) czy to nie piekne ze tak malo czasu potrzeba by miec wlasnej roboty maselko do ciala :)

Proporcje :
W sumie to nie znam dokladnych proporcji powiedzmy ze 60 % masla  40% oleju, eksperymentujmy jesli wyjmiemy maslo nastepnego dnia z lodowki i nie bedzie nam odpowiadac konsystencja to przeniesmy je ponownie do kubka rozpuscmy w lazni wodnej i dolejmy troche oleju dla zadszej konsystencji lub dodajmy masla jesli chcemy bardziej geste.



Wczoraj zachcialo mi sie ponownie masla takiego z dwoch faz czyli wodnej i olejowej po moich dlugich nie powodzeniach emulgowania czyli mieszania wody z olejem postanowilam wyprobowac przepis bez emulgatorow a z mleczkiem pszczelim i lanolina ktora akurat mialam ktora mi troche zalegala od dluzszego czasu. Te produkty maja naturalna "zdolnosc" emulgowania.






PRZEPIS

Faza olejowa:
maslo kakaowe 20 ml
lanolina             15ml
wosk pszczeli    15ml

Faza wodna
pantenol             2ml
gliceryna            2ml
woda                  46ml




skladniki fazy olejowej wkladamy do kubka i skladniki fazy wodnej tez do drugiego kubka oba wkladamy do garnka z ciepla woda i rozpuszczamy





 skladniki, gdy sie rozpuszcza


tak wyglada faza olejowa po rozpuszczeniu


 wlewam faze wodna do opakowania gdzie bede trzymac maslo i powolutku wlewam do niej faze olejowa caly czas mieszajac pare minut, dodalam 9 kropli konserwantu i pare kropel olejku eterycznego i gotowe. Masaelko trzymamy w lodowce

tak  wyglada po wymieszaniu







Dodatki maselkowe:
Jesli tylko mamy ochote mozemy dodac do masla olejki eteryczne ja np przepadam za pomaranczowym pieknie pachnie to juz kwestia gustu jaki uzyjecie.
Mozemy tez dodac pare kropel wit E ktora doda sprezystosci naszej skorze chroni ona przed wysuszeniemi wiotczeniem skory. Witamina C tez bedzie korzystna stymuluje ukrwienie skory nadaje elastycznosc. Jeszcze nie dawalam nigdy witamin do maselek ale nastepnym razem wyprobuje je.


Maselko swietnie natluszcza skore jak zaden balsam ktorych uzywalam kiedys nakladamy go jak oliwke czyli na wilgotna skore, ja swoje maslo uzywam takze jako kremu do rak :)



powodzenia

3 komentarze:

  1. moze i sprobuje tez sama takie zrobic z tego co piszesz to nhie taka ciezka sprawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesli dopiero zaczynasz polecam zrobienie na poczatek maselka bez fazy wodnej czyli maslo plus olej plus jakies dodatki jesli chcesz. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  3. Hhaha to teraz sie usmiejesz od miesiaca szukam akcji z kremem .Tez mam problem niby pieknie wszystko wychodzi jest ladny kremik z bazy wodnej I olejnej ale na 2 dzien po wyciagnieciu z lodowki zamiast byc krem jest tak gesty ze szok jak kostka troche jestem wsciekla bo nienawidze lanoliny smierdzi drazni mnie ten zapach a na wosku przszczelim wychodzi takie cos jak krem zastygniety chyba sie poddam z robieniem kremow tylko co ja teraz zrobie z taka iloscia masla szhea masla mango hahaha wosk zawsze moge na swieczki uzyc ale z tymi maselkami bedzie problem:(

    OdpowiedzUsuń

KOTEMPLACJA

                               Zapraszam serdecznie na blog        https://kotemplacja.blogspot.com/