piątek, 20 lipca 2012

TONIK Z SIARKA




Jak juz wspomnialam w poscie o mojej pielegnacji twarzy uzywam wieczorem toniku z siarka napisze Wam jak go zrobic i co zdziala :)



Przepis;
mocznik                        9ml                  1,50zl  za  10g
d-pantenol                    4ml                   10zl     za 30ml
biosiarka                       1ml                   4,50zl    za 10g
alantoina                       szczypta           6zl       za  10g
ekokonserwant             12kropli            8zl     za  15ml
(w zaleznosci od tego jaki macie ja uzywam FEOG)
woda dystylowana lub hydrolat     88ml


Wszystkie skladniki mieszamy do czasu rozpuszczenia w jakims naczynku jak juz wszystko ladnie sie rozpusci to przelewamy do buteleczki ja trzymam w takiej po hydrolacie


Taki tonik na wodzie dystylowanej nie kosztuje nawet 5zl jesli bysmy chcieli zrobic na hydrolacie to oczywiscie koszt bedzie wiekszy, ale ja jednak bede Was zachecac do tego by samemu robic kosmetyki przynajmniej niektore jak zauwazyliscie tez nie wszystko robie sama :) ale jesli chodzi o pielegnacje twarzy to mysle ze nie warto uzywac sklepowych specyfikow.

mocznik- przyciaga wode i nie pozwala jej odparowac dzieki czemu skora robi sie gladka i bardzo nawilzona

d-pantenol - tak jak wyzej, sprawdza sie rowniez super przy skorze podraznionej i zaczerwienionej dziala lagodzaco oczywiscie rowniez silnie nawilazajaco jak mocznik duze ilosci uzywam takze do masek do wlosow

biosiarka - dziala bakteriobojczo i grzybobojczo swietnie nadaje sie do skory przetluszczajacej sie reguluje prace gruczolow lojowych przez co skora mniej sie przetluszcza polecana bardzo do skory tradzikowej

alantoina- to pochodna mocznika, zmniejsza pieczenie skory lagodzi  podraznienia skory wrazliwej


Ja tego toniku uzywam od 2 miesiecy jestem zadowolona skora mniej sie przetluszcza uzywam go tylko wieczorem ale to z powodu zostawiania lekkiego filmu na skorze czego nie lubie wydaje mi sie ze za duzo dalam pantenolu stad ten efekt. Ladnie wygladza  i bardzo mi pomaga przy mojej lojotokowej skorze. 
Polecam dla osob z tradzikiem sama nie mam ale napewno pomoze.




 




5 komentarzy:

  1. Dałoby się tam wciepnąć odrobinę niacyniamidu? jak uważasz? nie pogryzą się składniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bylam dala tylko mniej niz 5 % jesli nie masz jakiejs bardzo bardzo wrazliwej skory to nie powinno Ci zaszkodzic, napisz jak poszlo

      Usuń
    2. Dam może 3 %, raczej mi nie zaszkodzi, bo skórę mam "pancerną".

      Usuń
    3. dobry pomysl 3 % napewno nie zaszkodzi, ja niacynamid daje do maseczek na twarz zawsze na "oko" i pewnie zawsze wiecej niz 5% i jakos mi nie zaszkodzil

      Usuń
  2. Muszę spróbować z jakąś maseczką. 5 % niacyniamidu daję na łapki razem z nawilżaczami i efekt jest super, problem suchej skóry przestał istnieć :D

    OdpowiedzUsuń

KOTEMPLACJA

                               Zapraszam serdecznie na blog        https://kotemplacja.blogspot.com/