niedziela, 22 lipca 2012

Serum do twarz z kwasem GLUKONOLAKTONEM

Hej

Dziś podzielę się z Wami przepisem na serum które zrobiłam do twarzy. Używam go od 2 miesięcy. 



Przepis:

faza olejowa:
olej na jaki macie ochotę                         2,2ml
olej                                                           2,2ml
emulgator SLP         0,3ml

faza wodna:
hydrolat                   10ml
wyciąg z aloesu        2ml
glukonolakton           2,5ml
d-pantenol 75%        0,7ml
niacynamid               0,5ml

 Jeśli chodzi o oleje to nie wpisałam jakich macie użyć, to już zależy od Was. Użyjcie takich jakie macie. Możecie użyć tylko jednego.


Sposób przyrządzenia:
Fazę olejowa i fazę wodna wlewamy do różnych szklaneczek i mieszamy.
 Jeśli chodzi o fazę wodna ,to niacynamid dodajemy na samym końcu, gdy już wszystko się rozpuści. Gdy wszystkie składniki są już dobrze wymieszane dodajemy fazę olejową do fazy wodnej i mieszamy kilka minut. Tak zrobione serum przelewamy do buteleczki. Ja mam taka z kroplomierzem, bardzo praktyczna przy płynnym serum,.
 Taki kosmetyk trzymamy w lodówce



Jeśli chcemy trochę zagęścić można na koniec dodać odrobinke gumy ksantanowej. Ja jej nie użyłam.

Jeśli macie ochotę, możecie także dodać do gotowego już serum parę kropel olejku eterycznego.
Oczywiście tak przyrządzone serum ma trwałość 2-3 tygodnie, wiec dajcie konserwant.


Jak je stosuje:
 Używam go wieczorem po oczyszczeniu twarzy i nałożeniu kremu. Wylewam parę kropli na ręke i palcem nakładam na twarz, szyję i dekolt.
 
 Serum jest polecane przy cerze wrażliwej, skłonnej do podrażnień, z trądzikiem.
Glukonolokaton jest bardzo łagodnym kwasem, wiec nie podrażni nawet wrażliwej skóry, a ładnie ją wygładzi, odżywi , sprawi że  nabierze jędrności. Kwas ten działa także przeciw starzeniowo.

 Moja skóra zrobiła się po nim jeszcze gładsza, taka mięciutka. Ja bardzo polecam kwasy w kosmetykach po nich skóra na prawdę pięknieje, warto je stosować.

Niacynamid - rozjaśnia przebarwienia, zmniejsza wydzielanie łoju, świetne dla cery przetłuszczającej się i skłonnej do podrażnień. Pomoże przy trądziku, działa przeciw starzeniowo, wpływa na produkcje kolagenu.

Pantenol - mocno nawilży nam skóre,

Wyciąg z aloesu - złagodzi podrażnienia


Ja z tego serum jestem bardzo zadowolona.

pozdrawiam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

www.kotemplacja.pl

                                            www.kotemplacja.pl